Balsammetoden

För några dagar sedan började jag med balsammetoden. Det går ut på att efter man gjort "sista tvätten" (med ett godkänt schampoo), ska man bara tvätta håret med balsam. Schampoo är dåligt för håret eftersom det innehåller sulfater, silikoner och mineraloljor vilket INTE är bra för håret. Leder till att t.ex hårbotten blir uttorkad, rubbar naturliga ph balansen i håret, håret får inte syre, fejkat intryck av att håret mår bra och mycket mer. Det kluriga är nog att man inte kan använda vilka balsam som helst därför rekommenderar jag de jag använder, Coops balsam i hårbotten och Garniers i längderna. 
 
Jag hörde talas om balsammetoden från Milinas blogg, hon skrev ett jättebra(!!!) inlägg om balsammetoden HÄR som är skitbra om man funderar på att börja. Ett annat bra inlägg om man vill läsa om balsammetodern är det HÄR där man också kan läsa om vilka sista tvätten schampoos, balsam, stylingprodukter, hårinpackningar som är godkända. 

Kommentarer

Postat av: Jossie

Publicerad 2014-12-23 19:16:01

Jag har testat balsam metoden men slutade för jag klarade inte av att mitt hår blev så fettigt

Postat av: CAICAIS.BLOGG.SE ~

Publicerad 2014-12-23 19:34:21

sv; ja eller hur!
Spännande att testa balsammetoden, har också funderat på att göra det :)

Postat av: Angelica Bengtsson Fotografi

Publicerad 2014-12-23 19:51:23

Har provat det för ett bra tag sedan men funkade inte bra i mitt hår :/ Men lycka till :D

Postat av: Ida

Publicerad 2014-12-24 00:12:55

Funderar på att testa balsammetoden.

Postat av: Anna

Publicerad 2014-12-24 01:04:21

Hoppas det fungerar fint! Vart hittade du det från Batiste? Jag har letat efter just den flaskan, men kan inte hitta den någonstans.

Svar: Jag köpte mitt på Åhlens, men vet att det finns på h&m också:)
☆Z I N J A☆

Postat av: milina.blogg.se

Publicerad 2014-12-24 01:24:26

kul att du också börjar med det!

Postat av: Emmy Lam

Publicerad 2014-12-24 10:54:27

Funderar starkt på balsammetoden någon gång framöver! Hoppas det ger resultat för dig :D

Postat av: Kajsa-Stina

Publicerad 2014-12-24 14:50:10

Tycker denna metoden verkar superintressant! Har inte testat den innan men är verkligen sugen på att göra det då jag hört många pratat gott om den! :)

God Jul fina du och hoppas du mår bra idag och får en toppenmysig julafton♥

Svar: Detsamma vännen♥
☆Z I N J A☆

Postat av: Linnea Kinis

Publicerad 2014-12-24 16:48:03

jag har provat, men kollade nog inte upp vilka som var godkända och så, så jag gillade det inte! men kör sulfatfria schampon iaf :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-12-24 17:32:08

Jag har också funderat på att prova det där!!

God jul :D

Postat av: Boel

Publicerad 2014-12-24 21:20:47

Spännande :)

Sv: Verkligen :)

Postat av: Christina

Publicerad 2014-12-25 10:58:05

Låter spännande :) Hoppas den fungerar bra för dig :)

Postat av: Ida - foto & häst

Publicerad 2014-12-26 01:55:38

åh skulle vilja testa det men tror inte det fungerar med mitt, eftersom jag rider varje dag och har då hjälm på mig så blir de ju väldigt fett, så tror inte det skulle funkat tyvärr hehe :) men hoppas de funkar på ditt! :D

Svar: Åh vad jobbigt! Hoppas verkligen det funkar på mig!
☆Z I N J A☆

Postat av: Stina

Publicerad 2015-01-07 11:16:52

Tack snälla du för länken, det uppskattas jättemycket! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej